Pražské Benátky


Společnost Pražské Benátky, s.r.o. provozuje vyhlídkové plavby v okolí Karlova mostu a na vodním kanále Čertovka. Provozuje unikátní podzemní přístaviště pod Křížovnickým náměstím. Zpřístupňuje tak poslední oblouk Juditina mostu.


Zdeněk Bergman převozník pražský | Pražské Benátky

Historie

12. května 1993 byla založena První všeobecná člunovací společnost v. o. s. Zpočátku firma provozovala vyhlídkové plavby na dvou lodích plavby na Čertovce, přičemž jedno z plavidel bylo kopií vltavského šináglu, vlastně velkou pramicí, postavenou v dílně na Veslařském ostrově mistrem Hudečkem. Druhým plavidlem byl nýtovaný parníkový člun „Plecháč“, zakoupený v Děčíně. Obě plavidlabyla poháněna závěsnými motory Johnson
o výkonu 5hp. Do roku 1999 dle tehdy platné legislativy jednočlenná posádka nemusela být držitelem žádného průkazu k vedení plavidel, vzhledem ke kapacitě, rozměrům a výkonu motoru
do 4kW. Posádky byly školeny a cvičeny pouze v rámci Společnosti.
Původními spoluvlastníky byli Jan Kurc a Zdeněk Bergman. 

8. listopadu 1994 koupil podíl od Jana Kurce Ing. Zdeněk Bergman
z Karlových Varů - otec Zdeňka Bergmana. 

V roce 1998 došlo k nasazení čtyř lodí Plecháč, Šinágl, Julius a kovové pramice. Tyto lodě měly závěsné motory Selva a Suzuki. Firma tehdy začala masivně zaměstnávat studenty.
28. dubna 1999 byla zapsána nástupnická První Všeobecná Člunovací spol. s r. o., jejímž zakladatelem byl Zdeněk Bergman. 

1999 - Bylo vyrobeno sedm malých ocelových člunů: Pulec, Dofrchvoj, Čolek, Skokan, Rákosníček, Ropucha, Kačenka. Délka 6,5 metrů, šířka 2,1 metrů, kapacita 12 cestujících. Konstrukce vychází z tradičního plavidla vltavských plavců z roku 1897, nazývaného „naháč“ (protože šlo o jednoduchou loďku bez kajuty a dalšího vybavení). Do roku 2016 s těmito loděmi byly provozovány pražské přívozy P1, P2, P5, P6 a zrušený přívoz P4-Náplavka Holar-Slovanská ostrov-Střelecký ostrov-Dětský ostrov.

V roce 2002 Byl postaven a v lednu dán do provozu patentní vltavský člun Vodouch, 9,6 m dlouhý a 3,2 metry. Široký kanálový člun s plochým dnem, s ponorem pouhých 0,38 m. Dřevěná kabina s mosazným a bronzovým kováním.  Jde o repliku historických pražských člunů vyráběných loděnicí Übigau v Drážďanech. Kapacita lodi je 32 cestujících.

V srpnu se Společnost zapojila do pomoci při povodni stavbou provizorního hrazení na Alšově nábřeží, včetně organizování dobrovolníků a stavby zajišťovacích hrází z pytlů s pískem, které firma zakoupila. 

2004 Postavena další loď typu Vodouch, tentokrát Vodouš.

2005 Postaveny dvě lodě typu Vodouch, a to Puškvorec a Blatouch. Zvýšení kapacity cestujících na více než trojnásobek. Od července firma provozuje celoroční přívoz P1 Sedlec–Zámky.

2006 V červnu firma zakoupila Salonní rychloloď Nepomuk, která je největší lodí společnosti Vyrobená v belgickém přístavu J. Boel & Zonen v Tamise se jménem loď „Rhodania“ pro rejdařství Rhodania a.s. roku 1933. Během své historie nesla názvy v rejdařství Fritze a Hanse Rittera BRAG v Basileji „Ville-de-Strasbourg"
a „Strasbourg" (mezi lety 1937 až 1980), roku 1980 ji německý rejdař Hans Jürgen Voditsch přejmenoval na název „Nepomuk“.  

Od července zaveden celoroční přívoz  P2, Podbaba–Podhoří.

Od 1. 11. 2006 do 31. 1. 2007, tedy v rekordně krátkém čase tří měsíců byla postavena loď pro bezdomovce Hermes.  

15. Května 2007 bylo otevřeno Muzeum Karlova mostu za podpory Hl. města Prahy
a pod záštitou velmistra Rytířského řádu křížovníků s červenou hvězdou. 

Z 8. na 9. července započala o půlnoci „Noc pražských legend“, a vyvrcholila
ve výročí magického symetrického data: 135797531, tedy v 5 hodin a 31 minut.

Od roku 2008 zahájení tehdy ještě celoročního přívozu se zakoupenou lodí Blanice, v tzv. dlouhé trase: Císařská louka – Smíchov Kotevní – Výtoň – Jiráskovo náměstí.  Byla zakoupena také loď Alka – poslední plavidlo České námořní plavby v českých rukou.

15. května 2009 byla obnovena více jak třísetletá tradice vodních Svatojánských slavností NAVALIS, jejichž součástí byla i výstava o sv. Janu Nepomuckém v Muzeu Karlova mostu. 

Od 19. září provozuje společnost přívoz P6 Modřany – Lahovičky

Od 31. března 2011 je přívoz P5 v provozu jako sezonní, od dubna do října v nové trase: Císařská louka – Náplavka Smíchov - Výtoň. 

Postavena loď typu Vodouš - Blatouš.

13. prosince 2011 byla společnost přejmenována na Pražské Benátky s.r.o. 

2012 Postavena loď Kazi. Prototyp vyvinutý speciálně pro přívoz v Černošicích. 

2013 Zakoupenapravá benátská gondola Eleanora, vyrobená v roce 1858.

2014 Byl postaven nový typ lodi – převozní prám Bivoj.

Od prosince 2014 společnost provozuje s lodí Kazi vyhlídkové plavby po Berounce
v Černošicích a Lipencích a Přívoz Kazín. Poprvé v provozu v rámci adventních vyhlídkových plaveb Přívozu Kazín. Kazi má kapacitu 45 osob a ponor 46 cm.

Zakoupena druhá benátská gondola Sára Andrea, vyrobená v roce 1962. 

V roce 2016 byla vyrobena převozní loď Baba, převoznická loď typu Naomi postavená pro přívozy v Praze. Od 12. července 2016 byla nasazena na Podbabský přívoz P2. Tento typ lodi konstruován podle lodí z konce 19. století, má délku 11,2 metru, šířku 3,7 metru, ponor 48 centimetrů a kapacitu 40 cestujících, o výkonu motoru 50 kW. Díky palubové konstrukci a novým přístavištím umožňuje nástup a výstup v jedné úrovni. Kormidelna je krytá. 

Postavena další loď typu Vodouš - Plavuně. 

Postaveny tři převoznické lodě typu Naomi – Břehule, Břehouš, Ledňáček,
které byly od září nasazeny na přívozy P1, P5. P6. 

Od roku 2017 je tzv. pendl, propojení mezi přístavišti
Kazín a Mokropsy zahrnut do PID.

Leták Salonní rychlodi Nepomuk | Pražské Benátky

Stáhnout leták lodi Nepomuk /PDF 34MB/


+420 776 776 779
REZERVACE / Nezávazná objednávka
Tel.: 776 776 779
ZAVŘÍT
Jméno
E-Mail
Telefon
Datum
Počet osob
Loď / Poznámka
ko